گاه نوشت های من، حسین طارمیلر

یادداشتهایی در باره ی زندگی، آرامش و غم زدایی

گاه نوشت های من، حسین طارمیلر

یادداشتهایی در باره ی زندگی، آرامش و غم زدایی

من؟ حسین طارمیلر. کسی که به دنبال فهم بهتر زندگی و جهان است . اینجا از هنر زندگی کردن می نویسم و مخاطب این وبلاگ قبل از هر کس خودم هستم. مینویسم تا بعدا فراموش نکنم و بدانم که قبلا در مورد مسایل چطور فکر میکرده ام.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چطور یک رابطه خوب را به یک رابطه بد تبدیل کنیم؟

دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۹ ق.ظ
در مورد فرمول های تبدیل یک رابطه بد به یک رابطه خوب انقدر گفته و نوشته شده که به نظرم دیگر حتی شنیده هم نمیشود. کافی است قدم در کتاب فروشی ها بگذارید و به قفسه کتابهای روانشناسی عمومی سری بزنید. انواع و اقسام تیتر های تجاری را خواهید دید. چطور همسر موفقی باشم؟ یا چطور شوهر خوبی باشم؟ یا چطور شوهر بد اخلاقم را خوش اخلاق کنم؟ چطور یک شبه فلان کنم و یکروزه بهمان کنم؟ .....

معمولا هم میخوانیم میبینم بعد از چند وقت اثری نکرده تقریبا. من اما در پی اموزش خوشبختی و موفقیت نیستم. من دنبال اینم که به شما بگویم اگر خواستید یک رابطه خوب را به یک رابطه بد تبدیل کنید چه کار باید بکنید. اگر از دستور العمل های من استفاده کنید قطعا میتوانید رابطه خوبتان را به یک رابطه بد تبدیل کنید.
کنترلگری

در این جا ده فرمان خودم جهت تخریب یک رابطه خوب را برای شما مینویسم.

یک: غر غر کنید. نسبت به همه چیز غر بزنید. به هر چیزی که طرف مقابلتان در رابطه کنترلی بر ان ندارد. مثلا غر بزنید که چرا هوا بد است یا چرا ترافیک سنگین است... فراموش نکنید طرف مقابلتان هر توضیحی که داد شما نباید قانع شوید. در برابر هر توضیح شدت غر غرتان را افزایش دهید و به چیز های جدید گیر بدهید و الکی غر بزنید.

دو: انتقاد کنید. هر اتفاقی افتاد شما فقط انتقاد کنید. و طرف مقابلتان را مقصر بدانید. مسئولیت همه اشتباهات را به گردن او بیندازید. از کار های خوب هم انتقاد کنید. و کار های بد و اشتباه را به بهانه ای یاد اوری کنید و انتقاد کنید.

سه: بدبین باشید. هر پیشنهادی که داده شد شما مشکلات ان پیشنهاد را بزرگ کنید و سمت منفی ان را مدام تکرار کنید. اجازه ندهید پیشنهاد های مثبت عملیاتی بشود. یا اگر شد شما طی ان مدام به نکات منفی اشاره کنید و بگویید که من از اول میدانستم.

چهار: تهدید کنید. اگر سر یک موضوع با هم به نتیجه نرسیدید از تهدید استفاده کنید. نقطه ضعف طرف مقابلتان را پیدا کنید و از همانجا او را تهدید کنید.اگر از تنها شدن میترسد تهدید به رفتن و تنها گذاشتنش بکنید. اگر از گفتن یا شنیدن حرفی میترسد او را تهدید به انجام همان کار بکنید. خلاصه تهدید ابزار خوبی است اگر به موقع بتوانید از ان استفاده کنید به راحتی میتوانید یک رابطه خوب را خیلی زود به یک رابطه بد و تخریب شده و غیر قابل تحمل تبدیل کنید.

پنج: تحقیر کنید. کاری که تحقیر در رابطه انجام میدهد هیچ ابزار دیگری انجام نمیدهد. استفاده کنید قول میدهم موفق شوید. اگر کسی برای شما کاری انجام داد اصلا به روی خودتان نیاورید و ترجیحا ان کار را با کار دیگری که فرد دیگری مثلا پدر یا مادر شما برای شما انجام میداده مقایسه کنید و بگویید ان کار بهتر بوده. یک راه بهتر تحقیر کردن این است که ان را فقط در خلوت خودتان انجام ندهید بلکه ان را در برابر دیگران انجام دهید این طوری کارساز تر خواهد بود.
اثرات کنترلگری

شش: قهر کنید. قهر کردن دو روش دارد. قهر از روی ضعف و قهر از روی قدرت. اگر از روی ضعف قهر کنید ممکن است به هدفتان برسید ولی ممکن است با دلجویی طرف مقابلتان دلتان نرم شود و این خطر وجود دارد که رابطه بهبود یابد. پس از روی قدرت قهر کنید. یعنی طرفتان را نادیده بگیرید. و با او قهر کنید. اگر منت کشی کرد محل ندهید. چند بار که این شکلی قهر کنید کیفیت رابطه اتان به شدت افت میکند و میتوانید با خیال راحت مطمئن باشید که در تبدیل یک رابطه خوب به یک رابطه بد موفق بوده اید.

هفت: رفتار های ناخوشایند انجام بدهید. ببینید طرف مقابلتان از چه رفتارهایی بدش می اید. شما دقیقا همان کار را بکنید. این شکلی مطمئن میشوید که به اندازه کافی دل او را شکسته و او را آزار داده اید. انجام رفتار های ناخوشایند شاید برای خودتان هم ناخوشایند باشد اما شما تحمل کنید اگر میخواهید رابطه اتان را خراب کنید حتما باید از این ابزار به درستی استفاده کنید.

هشت: توجه نکنید. وقتی کسی که با او در رابطه هستید با شما حرف میزند به در و دیوار نگاه کنید. سعی کنید تا جایی که میتوانید از برقراری تماس چشمی حذر کنید. تماس چشمی با فرد مقابل یکی از راه های اولیه برای برقراری رابطه خوب است. پس سعی کنید کمتر تماس چشمی برقرار کنید.


نه: ناسپاسی کنید. در مقابل رفتار های خوب ناسپاسی کنید. تشکر کردن و قدر دانی کردن این خطر را دارد که رابطه خوب را حتی بهتر کند. پس حواستان باشد این کار را نکنید.

ده: پر توقع باشید. توقع بیش از حد رابطه را هر روز میخورد. کافیست توقعتان را هر روز بیشتر کنید تا ببینید چه بلایی به سر رابطه می اورد. این یکی مثل دارو های روانپزشکی است. باید هر دفعهه دوزش را بالا تر ببرید تا از کارکردش مطمئن شوید. 

پی نوشت: این روش ها را امتحان کنید. همان طور که گفتم قول میدهم رابطه خوبتان خراب شود. 


مطالب کمتر مرتبط دیگر:
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۰۱
  • ۸۴۲ نمایش
  • حسین طارمیلر

جنگ

دعوا

رابطه

رابطه ی بد

رابطه ی خوب

غرغر

نظرات (۱)

نشستم ،
خوندم و فقط گریه کردم
به خاطر لحظه هایی که خیلی اینجوری بودم ولی طرف مقابلم با صبر تمام منو تحمل کرد
بیدارم کردید
پیروز باشید و شاد
پاسخ:
خوشحالم که این نوشته برای شما مفید بوده غزاله عزیز. شاد باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی