گاه نوشت های من، حسین طارمیلر

یادداشتهایی در باره ی زندگی، آرامش و غم زدایی

گاه نوشت های من، حسین طارمیلر

یادداشتهایی در باره ی زندگی، آرامش و غم زدایی

من؟ حسین طارمیلر. کسی که به دنبال فهم بهتر زندگی و جهان است . اینجا از هنر زندگی کردن می نویسم و مخاطب این وبلاگ قبل از هر کس خودم هستم. مینویسم تا بعدا فراموش نکنم و بدانم که قبلا در مورد مسایل چطور فکر میکرده ام.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

مدیریت برنامه ها و زمان با تِرِلو

جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۳۷ ب.ظ

24 ساعت کمه


حتما شما هم این جمله را شنیده اید که بعضی ها در شکایت به کمبود وقت در روز میگویند که "24 ساعت کمه".
واقعیت این است که همه ما همین 24 ساعت زمان را در اختیار داریم و اگر صادقانه با خودمان فکر کنیم میبینیم که حتی کار هایی که ما انجام میدهیم خیلی بیشتر از کاهایی که افراد بزرگ و موفق انجام مدهند نیست. پس مشکل کجاست؟ احتمالا این که خیلی از ماها نمی رسیم که کار های خود را در طول مدتی که مد نظرمان است انجام دهیم بیشتر به دلیل نا توانی کا در مدیریت زمان  و برنامه هایمان است. یک مشکل بزرگ که ما داریم این است که نمیتوانیم در انجام کارهایمان "اهم فی الاهم" کنیم. یعنی نمیتوانیم مهمترین کارها را از کار های کم اهمیت تر تشخیص بدهیم.

داخل پرانتز: پرانتز باز
کسی را می شناختم که همیشه در کار هایش عقب بود و همیشه در مهمانی ها دیر می امد و وقتی میپرسیدیک که فلانی چرا انقدر دیر؟ میگفت دو هفته از برنامه هایم عقب هستم. یک روز که در محل کارش بودم دیدم در عین این که کار های بسیاری برای انجام دادن دارد در حال تعمیر دسته شکسته جارو است. انهم به مدت طولانی.   وقتی به او نگاه کردم خودش فهمید چرا به او نگاه میکنم و با خنده گفت اینجا اولویت با بی اهمیت ترین کار است.
پرانتز بسته

این که بتوانیم یک لیست از کارهایی که باید انجام دهیم داشته باشیم کافی نیست. باید همچنین بتوانیم در میان ایتم های لیست اهم فی الاهم بکینم. برای این کار یک پیشنهاد اسان دارم. لیست کارهایی که باید انجام بدهید را بنویسید و پیش روی تان داشته باشید. سپس یک نمودار مثل نمودار زیر رسم کنید.





این نمودار که به نمودار اهمیت فوریت آیزنهاور معروف است به شما نشان میدهد که چطور باید کا رایتان را اولویت بندی کنید.
بعد با توجه با اهمیت و فوریت کار ها را انجام بدهید. در این صورت کمتر دچار مساله کمبود زمان خواهیم شد.

اگر علاقه مند هستید در نیای تکنولوژی و با ابزاری هاص کار ها و امورات زندگی تان را مدیریت کنید پیشنهاد میکنم از ترلو هم استفاده کنید

ترلو را میتوانید روی pc از این ادرس پیدا کنید و اگر روی گوشی اندرویدی خود می خواهیداستفاده کنید از اینجا دانلود کنید.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۲/۱۱
  • ۷۹۲ نمایش
  • حسین طارمیلر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی